- Kategorie
- Szukaj
-
Układ paliwowy
Układ paliwowyw motocyklu odpowiada za magazynowanie i filtrowanie paliwa a także dostarczanie go do silnika - jest związany z przepływem paliwa od zbiornika do komór jednostki napędowej. Układ paliwowy motocykla ma także wpływ na ilość paliwa, ciśnienie oraz jego skład (czystość). Przekłada się bezpośrednio na poziom wydajności pracy silnika a wszelkie, nawet niewielkie uszkodzenia, uniemożliwiają jego poprawną pracę.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Motocyklowy układ paliwowy- części
Aby silnik optymalnie działał trzeba mu dostarczyć odpowiednią mieszankę paliwa i powietrza. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ zarówno mieszanka zbyt uboga, jak i zbyt bogata, utrudnia spalanie paliwa i osiąganie najwyższej mocy. W gaźniku następuje dawkowanie paliwa i mieszanie z powietrzem, dlatego też konieczna jest jego regulacja- wykonywana cykliczne, przy określonych przez producenta przebiegach.
Jak zbudowany jest układ paliwowy?
Zaczynając od poziomu komory paliwowej, na pierwszy plan wysuwa się pompa paliwa - to ona odpowiada za właściwą ilość i ciśnienie transportowanego dalej paliwa. Równie ważna część, która oczyszcza paliwo z brudu, to filtr. Jakiekolwiek problemy z filtrem paliwa mogą znacząco zaszkodzić kolejnym elementom układu. Mechanizmy, które dostarczają paliwo do silnika to m.in. wtryskiwacze. Układ wtrysku silnika powoli wypiera gaźniki, które były stosowane jako pierwsze i charakteryzują się prostszą konstrukcją. Nieskomplikowana budowa to zdecydowanie zaleta w momencie pojawienia się uszkodzenia. Minusem jest jednak potrzeba częstej kontroli i bieżące reagowanie na najmniejsze odstępstwa. Brak reakcji w porę może prowadzić w szybkim czasie do uszkodzenia silnika.
Gaźnik motocyklowya układ wtrysku paliwa
Nowsze modele jednośladów mają układ wtrysku, niemniej po drogach nadal porusza się wiele skuterów i motocykli posiadających gaźnik. Gaźnik motocyklowy do prawidłowego działania wymaga montażu kranika wukładzie paliwowym. Montaż kranika paliwowego pozwala na kontrolę przepływu paliwa.
Kranik paliwowy motocykla
Kranik paliwa odpowiada zarówno za wyeliminowanie ryzyka niekontrolowanego wypływu paliwa ze zbiornika podczas postoju pojazdu, jak i zapewnia jego dopływ do gaźnika, gdy silnik pracuje. Jeśli zależy Ci na sprawdzeniu poziomu baku paliwowego, kranik także może okazać się pomocny. Nowsze wersje kraników umożliwiają zalanie zbiornika w gaźniku albo spuszczenie paliwa ze zbiornika.
Na rynku nadal jest dość duży wybór kraników paliwowych - trzy podstawowe typy to ręczny, ręczny podciśnieniowy oraz automatyczny podciśnieniowy.
Jak dbać o kranik paliwowy motocykla?
Aby nie dać się zaskoczyć, warto mieć przy sobie zestaw naprawczy kranika. Co obejmuje?Zestaw naprawczy składa się zwykle z zapasowego kranika, odstojnika, uszczelki, oringa, oraz sitka. Posiadanie dodatkowego kranika paliwowego pozwala czuć się bezpiecznie -
z pozoru niewielkie odstępstwo od normy w zakresie pracy kranika paliwowego jednośladu może spowodować mocno inwazyjne uszkodzenia (z nieodpaleniem silnika włącznie). Dlatego też warto zainwestować i szukać dobrej jakości części zamiennych, które pochodzą od znanych i sprawdzonych producentów.
Przewody paliwowemotocykla
Ich głównym zadaniem jest doprowadzanie paliwa. Wzmocnione przewody (gumowe, plastikowe lub metalowe) zabezpieczają przed wyciekiem paliwa oraz chronią układ paliwowy i napędowy przed zabrudzeniem.
Uszkodzenie przewodu - oprócz ubytku paliwa - może być niebezpieczne dla użytkownika motocykla jak i samego jednośladu. Paliwo wchodząc w kontakt z gorącymi częściami pojazdu może spowodować zapalenie. Dodatkowo, nieszczelne przewody to otwarta droga dla brudu i powietrza. Jeśli przedostaną się do silnika, mogą zapowietrzyć i uszkodzić układ wtrysku oraz utrudnić pracę silnika - z tego względu przewody paliwowe należy poddawać okresowej kontroli.
Nakładki i osłony na układ paliwowy
W zależności od modelu motocykla, niektóre widoczne elementy są dobrym pretekstem do upiększenia motocykla.W motocyklach typu chopper niezbyt atrakcyjnie prezentujące się czarne przewody paliwowe czy nieładnie wyglądający kranik paliwa można ukryć z pomocą dedykowanych osłon.
Readytoride.com.pl - części od sprawdzonych producentów
W naszym sklepie możesz wybierać pośród szerokiej gamy części związanych z układem paliwowym motocykla. Naprawiając układ paliwowy do motocykla wybieraj profesjonalne części motocyklowe - tutaj kupisz oryginalne części układu do motocykla dostarczane przez sprawdzonych producentów. W asortymencie znajdują się także części zamienne, dzięki którym naprawisz układ paliwowy do skutera. Oferujemy pojedyncze elementy oraz złożone mechanizmy, a uzupełnieniem jest zestaw naprawczy występujący w różnych wariantach. Zapewniamy szybką wysyłkę i wygodny sposób odbioru oraz profesjonalne doradztwo.
Na readytoride.com.pl znajdziesz szeroki wybór części układu paliwowego w konkurencyjnych cenach, m.in.elektrozawór, gaźniki oraz dysze, przepustnice, czujnik poziomu paliwa a także membrany i kranik.
Jak wyczyścić układ paliwowy?
Czyszczenie układu paliwowegoto prosta sprawa. Wystarczy kupić dedykowany środek do czyszczenia i dodać do paliwa, w proporcji podanej na ulotce. Tego typu preparaty czyszczące można stosować również w przypadku motocykli posiadających gaźnik. Warto pamiętać również o wyborze dobrej jakości paliwa pochodzącego ze sprawdzonych źródeł.
Chwila uwagi należy się także układowi wtrysku paliwa. Czyszczenie wtryskiwaczy to jednak dosyć duża ingerencja, dlatego lepiej udać się do profesjonalnego zakładu niż podejmować się tego na własną rękę.