• Kategorie
  • Szukaj
  • Silniki motocyklowe - Części i akcesoria

Silnik to najważniejszy element mechaniczny twojego motocykla - jego serce. Części silnika motocyklowego wytwarzają moc i moment obrotowy, który dalej przekazywany jest na koło napędowe, z pomocą sprzęgła i skrzyni biegów.

Aby Twój jednoślad był sprawny przez długi czas i zapewniał bezpieczną jazdą warto dbać o dobór odpowiednich podzespołów do silnika motocyklowego. Readytoride  zapewnia szeroką gamę produktów - zarówno jeśli chodzi o podstawowe części jak i akcesoria do silnika motocykla. Starannie dobieramy elementy pochodzące od renomowanych, godnych zaufania producentów.

Sprawdzeni producenci to gwarancja jakości elementów - cechują się one trwałością, odpornością na pracę wysokich temperaturach czy zmienne warunki atmosferyczne.

W naszym sklepie online znajdziesz podzespoły silnika motocyklowego tj: tłoki i pierścienie, łożyska, sprzęgła, rozrząd, cylindry, uszczelki,  jak również układy paliwowe, chłodzenia i rozruchowe.

ŁOŻYSKO 6003 RS 17x35x10 ZBF5004 Średnica wewnętrzna: 17mm Średnica zewnętrzna: 35mm Szerokość: 10mm
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
12.00
szt. Do przechowalni
Łożysko kulkowe 60042rs  Wymiary: Średnica zewnętrzna: 42 Średnica wewnętrzna: 20 Szerokość: 12mm
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
15.00
szt. Do przechowalni
Magnetyczna śruba spustu oleju JMP M12x1,5 Typ :   Śruby spustu oleju Gwint :   M12x1.5 Średnica :   ...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
25.00
szt. Do przechowalni
ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY DO YAMAHA 50 Rozstaw otworów: 65mm Średnica wałka: 7,5mm Ilość zębów: 10 Długość wałka: 17mm Średnica osadzenia: 26mm Średnica obudowy: 40mm
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
65.00
szt. Do przechowalni
DYSZA 80 GAŹNIKA 6MM Średnica gwintu: M6, Średnica otworu: 80. Pasuje do: Aiyumo Young 50 Aprilia Gulliver 50/Aprilia Rally 50/Aprilia Scarabeo 50/Aprilia So...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
3.00
szt. Do przechowalni
KRANIK PALIWA BEZ NAKRĘTKI Pasuje do: APRILIA all 50 Scooter mod. 1993/98 GILERA Ice, Stalker, Stalker DD, Easy Moving, Storm MALAGUTI Cr...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
15.00
szt. Do przechowalni
KRANIK PALIWA M14 4T GWINT NAKRĘTKI : M14, WYKONANY Z ALUMINIOWEGO ODLEWU POSIADA SIARKOWY FILTR  PASUJE DO: Barton Ranger 50 4T Benzer Texas 4T 50 Ki...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
15.00
szt. Do przechowalni
KRÓCIEC GAŹNIKA 2T Pasuje do: FOCUS, F-ACT
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
19.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
17.00
szt. Do przechowalni
USZCZELKA CYLINDRA ATV 250 CC CROSS LONCIN 4T KPL 62mm / 58mm/ 66mm/ 62mm Rozstaw otworów niesymetryczny Średnica na tłok: 66mm
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
39.00
szt. Do przechowalni
USCZELNIACZ 18X12X5 POKRYWA SPRZĘGŁA KINWAY CHOPPER  ŚREDNICA WEWNĘTRZNA : 12mm, ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA : 18mm, WYSOKOŚĆ: 5mm. PASUJE DO: Kingway Chopper 150/250
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
9.00
szt. Do przechowalni
KOREK ZBIORNIKA PALIWA ROMET CN Wysokość: 29 mm Średnica wewnętrzna: 41 mm Średnica zewnętrzna: 59 mm Pasuje do: Romet Kadet 50 Romet Komar 50 Romet Motory...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
15.00
szt. Do przechowalni

Jeśli szukasz profesjonalnych części motocyklowych w konkurencyjnych cenach koniecznie zapoznaj się z całą ofertą naszego sklepu online! Wysokiej jakości podzespoły umożliwiają wymianę, naprawę i zmodyfikowanie układu napędowego.

Dlaczego na części silnika składają się skrzynia biegów i sprzęgło?

Sprzęgło i skrzynia biegów nie są zaangażowane w proces wytwarzania mocy w silniku. Dlaczego zatem zwykle są traktowane jako części silnika?

Wspomniane elementy przeniesienia napędu mają bardzo często wspólną obudowę z  elementami jednostki napędowej. Dodatkowo, są smarowane albo chłodzone przez ten sam układ. Te właśnie te czynniki powodują, że części zapasowe do skrzyni i sprzęgła są klasyfikowane w ten sposób.

Szeroka gama części  do silnika motocykla

Choć wiele elementów silnika działa w innych warunkach, tworzą one zwarty i zależny od siebie układ. Podstawa to właściwie dopasowane i szczelne tłoki pracujące w cylindrach. Są zasilane efektem spalania mieszanki paliwa i powietrza.   Dolne części w silniku przejmują moc moc z tłoka i przekazują dalej do układu przeniesienia napędu na koło.  Wały korbowe pracujące w  karterach odpowiadają za przeniesienie mocy na sprzęgło i skrzynię biegów oraz układ rozrządu (który warunkuje sprawne  dostarczenie paliwa i powietrza do cylindrów i w konsekwencji ruch tłoka w cylindrze). Wzajemne powiązania części w silniku motocyklowym nie pozostawiają  złudzeń -  nawet niewielkie  uszkodzenie jednego podzespołu może poważnie zaburzyć pracę całej jednostki napędowej i  - niezauważone w porę - wygenerować duże koszty napraw.

Jak rozpoznać awarię silnika i jakie są jej najczęstsze przyczyny?

Jako główne przyczyny awarii silnika wymienia się najczęściej trzy kwestie:

●       uszkodzenia mechaniczne - sygnałem tego typu awarii jest dziwny, obcy dźwięk wydawany przez uszkodzone elementy. Uszkodzenia mechaniczne często bywają następstwem niewłaściwie przeprowadzonych napraw,

●       uszkodzenia termiczne -  na takie problemy narażone są głównie uszczelnienia i uszczelki a namacalnym skutkiem problemy z uruchomieniem motocykla. Przyczyną tego typu uszkodzeń jest zwykle zbyt duże obciążenie, prowadzące do przegrzania silnika.

●       utlenianie części - dochodzi do niego na skutek kontaktu z wodą - np. podczas jazdy po kałużach, dużej ekspozycji na wilgoć czy po umyciu jednośladu.

Użytkowanie i wymiana części silnika

Stosowanie się do poniższych wskazówek pomoże Ci zwiększyć żywotność silnika i komfort jazdy:

●      każda, nawet drobna awaria powinna zostać jak najszybciej zdiagnozowana i naprawiona. Jazda motocyklem, który ma uszkodzone podzespoły silnika, może przyczynić się do dalszych uszkodzeń elementów a nawet wypadku,

●      znaczna część komponentów nie ma określonej żywotności. Aby zwiększyć czas użytkowania do maksimum, należy kontrolować poziomu smaru,

●      Silnik musi być serwisowany zgodnie z zaleceniami producenta. Jeśli nie posiadasz odpowiedniej kwalifikacji i wiedzy, lepiej nie oszczędzać i powierzyć profesjonalistom serwis i naprawę Twojego jednośladu.