- Kategorie
- Szukaj
-
Filtry paliwa do motocykla
Filtr paliwa do motocykla to niezwykle istotny element układu paliwowego. Jego rolą jest oczyszczenie paliwa trafiającego do silnika. Choć zakup filtra paliwa to niewielki koszt, brak regularnej wymiany może skutkować poważniejszymi wydatkami w zakresie napraw silnika. Filtr, wyłapując brud i zapewniając czyste paliwo, chroni układ napędowy Twojego jednośladu. Kurz, piach i inne substancje, które trafiają do paliwa, zaburzają ruch tłokaw cylindrze, co skutkuje uszkodzeniem jednostki napędowej. Wymiana filtra paliwa oraz dobrej jakości filtry do motocykla to podstawa!
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Ten produkt jest aktualnie niedostępny |
Ten produkt jest aktualnie niedostępny |
Ten produkt jest aktualnie niedostępny |
Ten produkt jest aktualnie niedostępny |
Rodzaje filtrów paliwa do motocykla
Na rynku znajdzieszfiltry paliwa do motocykla różnego typu - kluczową różnicą jest wkład filtrujący. Możesz zamontować filtr paliwa z wkładem papierowym lub siatkowym.
Jaka jest różnica? Filtr papierowy do motocykla należy wymienić, gdy zauważysz silne zabrudzenie. Jeśli wkład filtrujący wykonano z siatki, posłuży Ci dłużej - w momencie pojawienia się większych zabrudzeń wystarczy go rozkręcić i wyczyścić. Siatkowy wkład należy do produktów dedykowanych do motocykli dwusuwowych starszego typu (wymagających mieszanki paliwowej w zbiorniku).
Jak prawidłowo zamontować filtr paliwa do motocykla?
Aby prawidłowo zamontować filtr wystarczy sugerować się strzałką, która wskazuje w jakim kierunku filtr paliwa powinien być umieszczony. Filtr paliwa do motocykla musi być skierowany strzałką w stronę układu dolotowego.
Filtry paliwa do motocykli a przewody paliwowe
Wybierając odpowiedni filtr paliwa trzeba wziąć pod uwagę średnicę wewnętrzną przewodów paliwowych. Warto wybierać filtr o średnicy w miejscu podłączenia o ok. 1 mm większej od średnicy przewodu, tak aby dobrze “trzymał”.
Uszkodzone filtry paliwa do motocykla zaburzają pracę silnika
Filtry paliwa do motocykla z racji swojej funkcji są silnie narażone na zabrudzenia i zużycie. Bardzo często dochodzi do zapchania filtra. Gdy paliwo nie może w pełni sprawnie płynąć do silnika, pojawia się gaśnięcie na biegu jałowym, przy wciśniętym sprzęgle i ogólna gorsza praca motoru. Jeśli zauważysz większe niż standardowo zużycie paliwa, kapanie z rury wydechoweji gęsty dym, koniecznie zajmij się filtrem paliwa. Jeśli filtr nie zostanie oczyszczony czy wymieniony, możemy być pewni, że znaczna ilość zanieczyszczeń przedostanie się do cylindra. W efekcie zaburzy to ruch tłoka, zaworówlub pracę świec- a w przypadku silników z wtryskiem paliwa - może dojść do uszkodzenia wtryskiwaczy. Filtry paliwa do motocykla należy poddawać okresowemu przeglądowi i wymieniać zgodnie z wytycznymi producenta. Jak często wymieniać filtr paliwa w motocyklu? Zaleca się powtarzać tę czynność co 15-20 tysięcy kilometrów.
Readytoride.com.pl to różnego rodzaju filtry paliwa do motocykli
W naszym sklepie internetowym znajdziesz profesjonalne filtry paliwa do motocykli i skuterów w korzystnych cenach - filtr rozkręcalny, profesjonalne filtry paliwa JMP, zamiennik oryginalnego filtra jak również oryginalne filtry.
Posiadamy filtry wysokiej jakości od sprawdzonych producentów - jednorazowe filtry paliwa a także modele, które można czyścić i używać wielokrotnie.
Jak wybrać odpowiedni filtr paliwa?
Sugeruj się zaleceniami producenta - filtr powinien być dopasowany do rodzaju silnika i warunków jego pracy oraz zgodny z układem wtryskowym. Jeśli masz dodatkowe wątpliwości, skontaktuj się z naszym doradcą!
Jak odpowietrzyć filtr paliwa w motocyklu?
Brak odpowietrzenia może być przyczyną dalszych uszkodzeń motocykla. Silniki odpowietrza się m.in. wysterowując pompę paliwową. W niektórych pojazdach w układzie paliwowym jest już zintegrowana pompa ręczna, podczas gdy w innych powietrze można odessać ręcznie używając pompy ciśnieniowej. Podczas wymiany, nowy filtr dobrze napełnić czystym paliwem jeszcze przed zamontowaniem, tak aby nie dopuścić do pracy na sucho.