- Kategorie
- Szukaj
-
Oleje silnikowe
Oleje motocyklowe mają ogromny wpływ na wydłużenie żywotności silnika motocykla lub skutera. Dobry olej silnikowy i jego regularna wymiana to podstawa!
Olej silnikowy zapewnia chłodzenie najbardziej obciążonych mechanizmów a ponadto uszczelnia wzajemnie ruchome elementy. Zadaniami oleju silnikowego są również oczyszczanie silnika i przekierowanie zabrudzeń i osadów do filtra oleju. Stanowi również ochronę antykorozyjną.
Szukasz najlepszych olejów motocyklowych? Nie wiesz jaki olej motocyklowy wybrać? Zapoznaj się z naszą ofertą i skorzystaj z porady specjalisty readytoride.com.pl! W naszym sklepie znajdziesz szeroki wybór olejów do motocykla - w tym oleje do motocykla z mokrym sprzęgłem - oraz oleje silnikowe do dwusuwowego/czterosuwowego skutera.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Waga | 0.15 kg. |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Oleje motocyklowe silnikowe – cena
Olej motocyklowy to stosunkowo niewielki wydatek. Średnio jest to koszt na poziomie kilkudziesięciu złotych. Najdroższe propozycje przekraczają nieco ponad sto złotych. Cena oleju silnikowego do motocykli uzależniona jest od jakości, składu, funkcji oraz jego właściwości i marki. Oleje mineralne są tańsze od syntetycznych odpowiedników.
Oleje motocyklowe– charakterystyka
Motocyklowy olej silnikowy odpowiada za smarowanie silnika, co spowalnia zużycie podzespołów i procesy korozji. Przekłada się to również na mniejsze zużycie paliwa. Oleje wysokiej jakości powinny być bardzo lepkie w wysokich temperaturach i jednocześnie nie mogą gęstnieć w temperaturze minusowej. Biorąc pod uwagę zalecenia producenta silników, parametry rodzaj silnika i sezon należy wybierać odpowiedni typ oleju - uwzględniając klasę lepkości oleju i klasę jakości olejów silnikowych. Dodatkowo bardzo ważny jest skład oleju - w zależności od użytych olejów bazowych, możesz wybraćolej syntetyczny, półsyntetyczny lub mineralny. Nie wolno stosować samochodowego oleju jako alternatywy - jednoślady mają inną specyfikę działania oraz wymagania, dlatego parametry olejów samochodowych są zupełnie inne niż motocyklowych.
● Klasa lepkości oleju
To bardzo istotny parametr oleju silnikowego motocykla. Oznaczenia olejów są wyrażone liczbami oddzielonym literą W, dla przykładu: 10W40. Zimową lepkość oleju wyraża liczba przed literą „W”. Im większa jest, tym bardziej lepki pozostaje olej w niskiej temperaturze. Zatem przy niskich temperaturach „5W” to lepszy wybór niż “10W”.
Druga liczba to letnia klasa lepkości oleju, określająca grubość filmu olejowego (20, 30, 40, 50 oraz 60). Im wyższa lepkość oleju, tym bardziej lepki - grubszy i lepiej chroniący film olejowy. Ze względu na precyzję parametrów, należy bezwzględnie kierować się zaleceniami producenta silnika. Jeśli zostawia nam pole wyboru - np. np. 10W40 lub 10W50 obowiązuje prosta zasada: jadę na wyprawę na gorącej Grecji - 50, jeśli do Skandynawii- 40.
● Klasa jakości oleju
Klasy jakościowe oleju wskazują, który środek smarny będzie właściwy dla twojego jednośladu. Najpopularniejsza jest japońska norma JASO. Odpowiednikiem JASO dla silników dwusuwowych jest ISO.
W zależności od tego czy sprzęgło jest mokre czy suche, należy się odwoływać do norm MB i MA. Odpowiednią klasę jakości oleju można znaleźć w instrukcji obsługi motocykla. Symbole są również na opakowaniach oleju.
● Syntetyczny, półsyntetyczny i mineralny olej silnikowy do motocykla
Czym różnią się oleje mineralne od półsyntetyków i syntetyków? Klasyfikacja olejów silnikowych opiera się o tzw. bazę olejową oraz dodatki uszlachetniające i proces produkcji. Oleje mineralne powstają w procesie rafinacji naftowej, zaś syntetyczne powstają w wyniku łączenia poszczególnych związków chemicznych. Z mieszanki obu rodzajów oleju powstają oleje półsyntetyki.
Syntetyczny olej silnikowy nie traci swoich właściwości przy niskich temperaturach i bardzo równomiernie rozprowadza się po wszystkich częściach silnika. Są olejami najdroższymi i ich stosowanie zaleca się przede wszystkim w samochodach nowych lub z niewielkim przebiegiem.
Półsyntetyk to rozwiązanie pośrednie, które sprawdza się w przypadku większości jednośladów. Olej mineralny to najtańszy i najbardziej rozpowszechniony środek smarujący. Jeśli twoja maszyna ma duży przebieg, stosowanie syntetyków nie ma po prostu sensu - sięgnij po mineralny olej.
Oleje od sprawdzonych producentów oleju silnikowego - Jaki olej silnikowy wybrać?
Porównanie środków smarnych jest dość trudne. Jeżeli na opakowaniu oleju jest informacja, że spełnia on wymagania lepkościowe i jakościowe - to bez względu na markę będzie to dobry wybór. W ofercie readytoride.com.pl znajdziesz dobrej jakości oleje silnikowe Castrol, Motul i inne, które spełniają wszystkie niezbędne normy.
Oleje do dwusuwów
Olejedo silników dwusuwowych to odrębna kategoria środków smarnych, ponieważ bardzo ważny jest sposób aplikowania go do silnika (mieszanie z paliwem lub dozowanie w specjalnym układzie). Kluczowy parametr, to klasa jakości ISO lub JASO, API i NMMA. Tu również trzeba uwzględniać zalecenia.
Czy można lać olej samochodowy do motocykla?
Przy wyborze oleju do silników dwusuwowych lub oleju do silnków czterosuwowych warto pamiętać, że nie można samochodowego oleju silnikowego używać do motocykli. Olej samochodowy zawiera więcej modyfikatorów tarcia, które w motocyklu spowodują poślizg sprzęgła. Do nich dedykowane są specjalne oleje motocyklowe. Oferują je producenci olejów,np. olej Motul, Shell, Castron, Elf, Mannol.
Jaki olej do motocykla z mokrym sprzęgłem?
Oleje motocyklowe castrol Power 1– to klasa premium dedykowana do najnowszych konstrukcji silników 4T. Doskonale radzą sobie w warunkach, gdzie jedna kąpiel olejowa pracuje w silniku, skrzyni biegów i mokrym sprzęgle.