• Kategorie
  • Szukaj
  • Głowice i cylindry

NAKRĘTKA SZPILKI CYLINDRA KPL 4T ZD00523 Gwint: M7, Wysokość: 9 mm. Pasuje do: 25 Deluxe/25 Sport DeLuxe/25 Eco/25 Sport Eco/25 One/25 One Eco/25 One DeLuxe ...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
6.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
6.65
szt. Do przechowalni
CYLINDER + GŁOWICA 70 cc 2T 47,00mm ŻELIWO QUANTUM Wysokość całkowita cylindra :87,5mm Wysokość cylindra bez tulei:64mm Średnica zewnętrzna tulei:51mm ...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
169.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
69.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
99.00
szt. Do przechowalni
CYLINDER DO ATV 110 CC 4T 52,00 Wysokość całkowita: 95mm Wysokość bez tulei: 69mm Średnica zewnętrzna tulei: 55,7mm  Sworzeń: 13mm
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
139.00
szt. Do przechowalni
CYLINDER DO ATV 110 CC 4T 52,40 Wymiary: średnica cylindra/tłoka: 52,4 mm wysokość montażowa cylindra(bez tulei): 69 mm wysokość tulei cylindra: 93 mm średnica...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
149.00
szt. Do przechowalni
CYLINDER DO PEUGEOT SPEEDFIGHT WM 40,00 50CC SPEEDFIGHT I, SPEEDFIGHT II, ELYSEO, SV, SPEEDAKE, TRAKKER, SQUAB, ZENITH, VIVACITY, LOXOOR, LUDIXI TŁOK 40,00...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
159.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
99.00
szt. Do przechowalni
Cylinder kompletny JMP standard żeliwny Opis: Głowica cylindra nie jest dołączona, stara głowica cylindra może być nadal używana. Głowica cylindra jest obrabiana d...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
209.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
19.00
szt. Do przechowalni
GŁOWICA CYLINDRA 50 CC 4T Pasujące dźwigienki zaworowe: ZD0064 , ZD00431 , STD00431 Długości zaworów: Ssący: 64,4mm Wydechowy: 64,2mm Średnica komor...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
99.00
szt. Do przechowalni

Czym są głowice do motocykla?

Głowice w motocyklu to części silnika, które umieszczone są na końcu wału korbowego i stanowią punkt łączenia między tłokiem a górną częścią silnika. Głowice najczęściej składają się z zaworów, wałków rozrządu, tłoków, sworzni, pierścieni tłokowych, przewodów olejowych i uszczelek. Odpowiadają za kontrolowanie przepływu powietrza i paliwa do silnika oraz odprowadzanie spalin z komory spalania.

Głowice silnika motocyklowego mają ogromne znaczenie dla jego wydajności i osiągów. Ich projektowanie i produkcja wymagają precyzyjnych kalkulacji i wykorzystania odpowiednich materiałów, takich jak aluminium lub tytan. Odpowiednio zaprojektowane głowice silnika mogą zwiększyć moc i moment obrotowy silnika, co pozytywnie wpływa na jego osiągi.

Co to są cylindry do motocykla?

Cylindry także są częścią silnika motocykla. Zazwyczaj wykonane są z żeliwa lub aluminium, a ich głównym zadaniem jest zapewnienie przestrzeni dla tłoka, który wykonuje ruch posuwisto-zwrotny w celu generowania mocy napędowej.

W cylindrach znajdują się otwory zaworowe, które pozwalają na kontrolowanie przepływu powietrza i paliwa do silnika oraz odprowadzanie spalin z komory spalania. Cylindry są wyposażone w tuleje cylindrowe lub powłoki, które chronią ich wewnętrzną powierzchnię przed zużyciem i korozją.

Ilość cylindrów w silniku motocykla zależy od jego konstrukcji i rodzaju. Na przykład, jednocylindrowe silniki są powszechne w motocyklach enduro, a silniki czterocylindrowe zwykle stosowane są w motocyklach sportowych o wyższych osiągach.

Jaką funkcję w silniku pełnią głowice i cylindry?

Głowice i cylindry to niezwykle ważne elementy silnika motocykla i pełnią wiele ważnych funkcji:

Zapewniają przestrzeń roboczą dla tłoka

Cylindry stanowią przestrzeń, w której porusza się tłok, generując siłę napędową.

Kontrolowanie przepływu powietrza i paliwa

Głowice i cylindry posiadają otwory i kanały, które umożliwiają kontrolowanie przepływu powietrza i paliwa do silnika oraz odprowadzanie spalin.

Umożliwiają spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej

W komorze spalania silnika motocykla mieszanka paliwowo-powietrzna jest podgrzewana i spalana, co generuje siłę napędową.

Odprowadzenie spalin

Głowice i cylindry do motocykla maja konstrukcję kanałową, dzięki nim właśnie odprowadzane są spaliny z komory spalania i przesyłane do układu wydechowego.

Gwarantują utrzymanie i zwiększenie wydajności motocykla

Odpowiednio zaprojektowane i dopasowane do silnika motocykla głowice i cylindry mogą zwiększyć moc i moment obrotowy silnika, co wpływa na jego wydajność i osiągi podczas jazdy.