- Kategorie
- Szukaj
-
Opony motocyklowe Enduro
Enduro jest jednym z najpopularniejszych sportów motorowych, stanowiący źródło satysfakcji dla tysięcy motocyklistów. Jednoślady do pokonywania przeszkód terenowych muszą spełniać odpowiednie kryteria i normy wynikające z przepisów prawnych. Szczególnie istotną kwestią jest ogumienie o większej przyczepności i trakcji. Poznaj opony motocyklowe Enduro dostępne w asortymencie naszego sklepu Readytoride!
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Dostępność | Tak |
Czym charakteryzują się opony enduro?
Jak zostało wspomniane, opony enduro to przede wszystkim usprawnione przyleganie do nierównej nawierzchni, zagwarantowane dzięki miękkiemu karkasowi. Wzmacniane dętki bądź wypełnienie mousse dodatkowo zwiększa trakcję i przyczepność ogumienia dzięki jeździe na ciśnieniu sięgającym około 0,8 bara.
Rozmiar tylnej obręczy w przypadku opon enduro wynosi 18 cali. Przednie to z kolei 21 cali. Maksymalna wysokość klocków, zgodnie z homologacją drogową i regulacją FIM, osiąga wysokość 13 mm. Ich konstrukcja ułatwia oczyszczanie bieżnika z błota i innych zanieczyszczeń.
Właściwości bieżników opon enduro: Agresywny, uniwersalny, szybki, semi-slick
Opony enduro dostępne w naszej ofercie różnią się pod kątem poszczególnych właściwości bieżnika. Z tego względu ogumienie dobieraj pod kątem tras, po których jeździsz, a także panujących na nich warunków.
Agresywny bieżnik w oponach enduro
Najlepszy wybór na ciężkie błoto i niekorzystne warunki na drodze. Tego rodzaju ogumienie zakładane jest zazwyczaj na przód motocykla. Bieżnik agresywny sprawdzi się zarówno podczas błotnych zawodów, jak i w mieszanych i suchych warunkach. Niższe klocki i znacznie lżejsza konstrukcja w tym wariancie opon gwarantuje maksymalne dostosowanie do warunków panujących na drodze. Doskonałym przykładem agresywnego bieżnika jest opona Atlas Capra Extreme, zapewniająca doskonałą przyczepność i usprawnioną odporność na rozerwanie.
Uniwersalny wariant bieżnika w oponach enduro
jest jednym z najczęstszych wyborów kierowców. Dzięki szczególnej wszechstronności nie musisz analizować warunków pogodowych przed każdym wyjazdem. Bieżnik uniwersalny zakładany jest zarówno na przednie, jak i tylne koło motocykla.
Bieżnik szybki opon enduro
stanowi najlepsze uzupełnienie agresywnego wariantu. Montowany na tylnym kole sprawdza się w większości warunków pogodowych.
Bieżniki typu semi-slick
montowane są wyłącznie na tylne koła, ułatwiając tym samym na uzyskanie maksymalnej prędkości motocykla. W przypadku mokrych i szczególnie stromych odcinków możesz jednak zaobserwować uślizgi w momencie hamowania. Wariant semi-slick łączą klocki boczne z minimalistycznym bieżnikiem centralnym.
Który bieżnik wybrać?
Wybór bieżnika w oponach enduro zależy od kilku czynników, takich jak:
- preferowany styl jazdy
- typ nawierzchni
- warunki pogodowe
Jeżeli Twoim najczęstszym wyborem jest mokra nawierzchnia i trudniejsze warunki – postaw na bieżnik agresywny. Miłośnikom maksymalnej prędkości przypadną do gustu bieżniki semi-slick. Jeżeli szukasz uzupełnienia agresywnego bieżnika na tylne koło, bieżnik szybki będzie trafioną opcją.
Uniwersalnym rozwiązaniem będzie oczywiście wariant uniwersalny. Bieżnik tego rodzaju przegrywa z agresywnym pod kątem przyczepności, jednak w przystępnych warunkach nie powinieneś mieć problemu z prowadzeniem jednośladu. Szczególnie wszechstronną opcją jest dostępna w naszym asortymencie opona M7314K Maxiss. Wspomniane ogumienie sprawdzi się na większości nawierzchni enduro, jednocześnie usprawniając kontrolę w błotnistych warunkach. Na teren pośredni i twardy wybierz oponę Michelin Tracker, posiadającą również homologację na drogi publiczne.