• Kategorie
  • Szukaj
  • Dętki motocyklowe, Mousse, Tubliss

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, czym tak naprawdę charakteryzuje się dobry system ogumienia w czasie jazdy motocyklem? Z tym pytaniem wbrew pozorom boryka się całkiem spora liczba osób, co ciekawe nie tylko motocyklistów. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż to w dużej mierze od niego zależy nasz komfort w czasie jazdy. Dlatego też postanowiliśmy przyjrzeć się nieco bliżej kwestii tego, czym charakteryzują się dętki motocyklowe, system mousse, system tubliss.

Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
29.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
29.00
szt. Do przechowalni
Zawór wentyl dętki długi Długość: 33 mm.
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
1.50
szt. Do przechowalni
DĘTKA 19x7-8 TR13 ATV AWINA Dętka przeznaczona do pojazdów takich jak ATV, QUAD, BUGGY (POLARIS, YAMAHA, SUZUKI, KAWASAKI, HONDA, BASHAN, SHINERAY, CF MOTO, KIGWA...
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
39.00
szt. Do przechowalni
Dętka tubliss 18 Dętka zapasowa do systemu Tubliss, która wypełnia czerwoną osłonę felgi, Średnica: 18 cali, Przeznaczenie: motocykle.
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
99.00
szt. Do przechowalni
Zestaw naprawczy dętki Zestaw: Klej 8ml, Łatki 2 x 25 mm , Łatki 2 x 25/35 mm ,
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
10.00
szt. Do przechowalni
Zestaw naprawczy dętki łatki AA0124774 \W skład zestawu wchodzi: klej 20 ml, łatka 6 x 32/50 mm , łatki 12 x 25/33 mm, łatki 6 x 25 mm, metalowa blaszka,
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
15.00
szt. Do przechowalni
DĘTKA 2.50-2.75-17 VEE RUBBER Grubość dętki: 1,8 mm, Średnica koła: 19 cali. Zawór: TR4 prosty,
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
29.00
szt. Do przechowalni
Dętka 21X7-10 TR13 Atv średnica na obręcz 10cali szerokość 7cali średnica zewnętrzna 21cali  
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
59.00
szt. Do przechowalni
DĘTKA 3.00/3.25/3.50-12 AWINA Średnica: 12 cali, Szerokość: 3,25 - 3,50 cala.
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
25.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
49.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Dostępność Tak
29.00
szt. Do przechowalni

Dętki motocyklowe, Mousse a może Tubliss?

Zacznijmy od podstawowych kwestii, a mianowicie omówienia, na czym polegają poszczególne systemy ogumienia:

- dętki motocyklowe - charakteryzują się one przede wszystkim łatwością wymiany lub też naprawy. W przypadku ich przebicia mamy w zasadzie dwie opcje, a mianowicie wymianę uszkodzonej dętki na nową, lub też próbować ją załatać specjalnymi łatami. Rozwiązanie to jest szczególnie preferowane przez fanów różnego rodzaju oldtimerów.

- musse - jest to specjalna pianka, która znajduje się w specjalnym worku, dzięki któremu możemy ją umieścić w oponie. Jej niewątpliwą zaletą jest odporność na przebicia opony- nawet gdy do niego dojdzie, to nie będzie to skutkowało tak zwanym kapciem. Z tego względu rozwiązanie to jest preferowane przez osoby startujące w różnego rodzaju zawodach motocyklowych.

- tubliss - mówiąc inaczej, jest to rozwiązanie bezdętkowe, które ułatwia między innymi (a według niektórych umożliwia) jazdę na niskim ciśnieniu, bez obawy o to, że nasza opona tego po prostu nie wytrzyma. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne w czasie jazdy w terenie.

System ogumienia a styl jazdy motocyklem

Kolejną niezwykle ważną kwestią, jeżeli chodzi o dobór odpowiedniego systemu ogumienia, jest styl naszej jazdy. Dlaczego? Powodów ku temu jest co najmniej kilka, a mianowicie:

- wygoda jazdy- źle dobrany system może sprawić, że na przykład trudniej będzie nam utrzymać odpowiednią dynamikę jazdy,

- bezpieczeństwo - zbyt przeciążona opona może ulec pęknięciu, a to z kolei może skutkować groźnym wypadkiem.

Jak więc dobrać odpowiednie system ogumienia?

Jeżeli zależy nam na spokojnej jeździe, na przykład motocyklem typu chopper to doskonale mogą sprawdzić się opony wyposażone w dętki - z jednej strony zapewniają one wygodę jazdy, a jeżeli dojdzie do ich awarii, to łatwo jest je wymienić. Natomiast sytuacja się zmienia, jeżeli zależy nam na jeździe z dużymi prędkościami, czy też startach w zawodach, to dobrym rozwiązaniem może okazać się system musse, dzięki któremu mamy pewność, że w czasie jazdy z dużą prędkością nie zrobi się nam tak zwany flak. Jeżeli zaś lubimy motocykle crossowe oraz szeroko rozumianą jazdę w terenie, to lepszym rozwiązaniem będzie tubliss, który dzięki obniżeniu ciśnienia może znacząco ułatwić nam przemieszczanie się po grząskim terenie.

Właściwości systemów ogumienia

Tutaj właściwie przechodzimy do kwestii tego, jakie dane systemy mają właściwości. Jeżeli chodzi o obsługę, najmniej wymagający jest tutaj system musse, dzięki któremu nie musimy sprawdzać ciśnienia w naszych oponach, jednakże w przeciwieństwie do tubliss czy też tradycyjnej dętki jest on po pierwsze trudniejszy w montażu, po drugie droższy. Jeżeli zaś chodzi o dętkę motocyklową, to ten system jest najtańszy, i najprostszy w montażu, jednak równocześnie jest on najbardziej zawodny - jedną z częstszych jego awarii jest awaria wentyla. Z kolei tubliss cechuje się dużą wytrzymałością, jednak w razie awarii, bardzo często oznacza ona zakup nowej opony, co często może być sporym wydatkiem.